Fascination

Fascination – en vej til læring

I en verden der konstant forandrer sig, er lysten til at lære nyt og være nysgerrig ikke blot en dyd, det er en nødvendighed. På Friskolen Hald Ege er vores mission at sikre, at undervisningen ikke er en rutine, men at den altid har bund i elevernes nysgerrighed og fascination.

Vi mener, den bedste måde at lære er ved at starte med det velkendte, og derefter hjælpe eleverne mod det ukendte og ny viden. Dette er præcis, hvad N.F.S. Grundtvig skrev om for næsten to århundreder siden i digtet “Nu skal det åbenbares.”

Og han har aldrig levet,
som klog på det er blevet,
han først ej havde kær”.

Fra det kendte til de ukendte
Vi tror på, at fascination åbner døren til nye horisonter, skaber forbindelser mellem det kendte og det ukendte og inspirerer eleverne til at udforske det ukendte med glæde. Så på Friskolen Hald Ege er fascination ikke blot et ord, det er kernen i vores undervisningsvision, og det der driver os til at hjælpe vores elever med at opdage verden på en dybere og mere meningsfuld måde.