Fysik

En fysisk hverdag

Bevægelse og sport skal være en naturlig del af livet, og derfor har idræt en vigtig plads på vores skole. Idræt i de små klasser handler om at udvikle motorik og smidighed gennem leg og idrætsaktiviteter, så lysten til motion og aktivitet bevares og udvikles. Vi træner også afslapning, miniyoga og massage, så børnene lærer at mærke hele kroppen og kan finde roen.

Mere af det bedste
I 6. klasse bliver fire af idrætslektionerne et individuelt valg mellem linjerne dans, fodbold, håndbold eller outdoor, mens de sidste fire lektioner fortsat er idræt i bred forstand.

Det allervigtigste formål på alle linjer er, at eleverne fortsat bevarer lysten og glæden ved at bevæge sig og dyrke idræt. Samtidig er det en forudsætning for valget af linje, at hver elev har lyst at blive bedre og til at udfordre sig selv.

Vi har en fysioterapeut tilknyttet skolen som til enhver tid kan se på en elev efter forældre eller undervisernes ønske. På den måde er vi i stand til at lave særlig påpasselig træning eller genoptræningsforløb, som eleverne skal lave i linjetimerne, hvis de grundet skader ikke kan være med på fuldt niveau.

Undervisere med rod i eliten
Vores linjer er for alle niveauer, både meget øvede og nybegyndere, da vi har trænerteams, der kan støtte og udfordre alle niveauer.

Dans varetages af Dance Project Viborg med flere undervisere samt diverse gæsteundervisere.

Håndbold varetages af vores egne undervisere, som selv har stor spiller- og trænererfaring fra divisionshåndbold.

Vores fodboldtrænere har ligeledes stor spiller- og trænererfaring fra superligaklubber, og vores outdoor-linje varetages af undervisere, som har stor erfaring inden for alle disciplinerne samt certifikat til klatring og alle vandaktiviteter.