Fodboldlinjen

Forventninger til fodbold grenen på Friskolen Hald Ege:

• vi skal finde glæden ved at træne detaljen.
  • vi skal grine hver dag vi er på banen.
  • vi skal være seriøse og lytte efter når der bliver givet beskeder.
  • vi skal hele tiden arbejde på, at blive lidt bedre, end vi var igår.
  • vi skal respektere hinanden.
  • vi skal lære forståelsen af, at være en del af et (sammen)hold.
  • vi skal lære selv, at træffe valg på banen.

FODBOLDFAGLIGT:

Vi kommer først og fremmest igennem en masse teknisk træning og vil i et skoleforløb nå hele vejen rundt ift. at lære detaljerne i fodboldspillet. Der vil være individuel træning, hvor vi på banen vil stille individuelle krav, alt efter elevernes niveau. Her vil vi selvfølgelig også komme omkring diverse sparkeformer, hovedstød, 1. berøringer m.m.. Vi vil også spille en masse possessionspil, hvor spillerne bliver dygtige til at hjælpe hinanden med små vinkler, god kommunikation og pasninger med den rette fart.

Afslutninger og indlæg vil vi også arbejde med – og give lidt fif på, hvor det kan være en god idé at sparke, hvis man vil lave et mål 🙂

Vi skal også træne og derved få kendskab til presspil og hvordan vi taktisk kan forholde os til en modstander når de andre har bolden.

Vi kommer altså igennem mange forskellige træningsformer, dog kan man i den samme træningsøvelse træne flere forskellige ting, som f.eks. pres, kommunikation, 1. berøringer, pasnings fart mm. Man skal også forvente, at vi i perioder træner det samme igen og igen, simpelthen fordi vi gerne vil give eleverne den succes det er, at blive bedre til noget ved at være vedholdende.

Vi skal huske, at man spiller bedst når man smiler 🙂