Håndboldlinjen

Vores krav

Vores krav til den enkelte elev er en indsats præget af lysten til fortsat at blive bedre, stor optimisme og fightervilje. Der er med andre ord ikke tale om bestemte krav til karakterer, men om en seriøs og målrettet indstilling til skolen kombineret med at prøve livet som idrætsudøver på “fuld tid”.

Vi ønsker en kultur, hvor vi vil hinanden. Denne kultur skal være præget af et menneskesyn hvor vi: – Udviser respekt for hinanden.

• Er ydmyge overfor at være en del af noget større.
  • Har fokus på udvikling.
  • Ser muligheder.
  • Har selverkendelse.

Træningen tager udgangspunk i den enkelte elev og er en blanding af teori og praksis. Håndbold på Friskolen Hald Ege er struktureret og målrettet træning, hvor der er fokus på den enkeltes færdigheder og kompetencer, således disse kan udvikles og forbedres. Som elev vil man opleve et ambitiøst miljø, hvor der er fokus på at forbedre de tekniske færdigheder såvel som de fysiske og mentale.

Emner og elementer

Træningen vil bestå af flere elementer, blandt andet:

• Individuel teknisk pladsspecifik træning
  • Generel teknisk basistræning
  • Taktisk træning
  • Fysisk træning
  • Koordinations- og bevægelighedstræning
  • Skadeforebyggende træning

Derudover vil derudover vil der afhængigt af klassetrin blive arbejdet med mere teoretiske emner så som:

• Idrætspsykologi
  • Anatomi